13 000 samochodów VW nie wjedzie do USA, bo mają wbudowany "ujgurski" czip
![13 000 samochodów VW nie wjedzie do USA, bo mają wbudowany "ujgurski" czip](/content/images/size/w2000/2024/02/DALL-E-2024-02-25-16.54.47---Create-a-square-image-depicting-a-group-of-Uighurs-working-together-in-a-factory-setting.-The-scene-should-capture-the-essence-of-cooperation-and-team-1-1.webp)
W dzisiejszym felietonie opowiadam o skutkach ustawy o zapobieganiu przymusowej pracy Ujgurów dla niemieckich firm motoryzacyjnych, jak Volkswagen. Omawiam, jak amerykańska polityka wpływa na globalne łańcuchy dostaw, zmuszając firmy do redefinicji strategii i sprawdzania pochodzenia komponentów. Zastanawiam się nad ironią sytuacji, gdzie działania mające na celu walkę z niewolnictwem i poprawę etyki w produkcji, paradoksalnie tworzą nowe wyzwania dla międzynarodowego biznesu.